میلگرد گالوانیزه چیست؟

میلگرد گالوانیزه چیست
فهرست عناوین نمایش
5/5 - (2 امتیاز)

فولاد تقویت کننده گالوانیزه یک فولاد تقویت کننده لخت است که با یک لایه محافظ از فلز روی پوشش داده شده است. پوشش روی به عنوان مانعی در برابر عناصر خورنده ای عمل می کند که میلگرد در هنگام قرار گرفتن در بتن در معرض آنها قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی کامل میلگرد گالوانیزه و ویژگی های آن می پردازیم.

متداول ترین کاربرد انواع میلگردها در ساخت و ساز است که به عنوان تقویت کننده بتن استفاده می‌شوند. یک ساختمان برای استحکام و طول عمر بالا نیاز دارد تا استحکام کششی و فشاری را به طور همزمان داشته باشد. میلگرد ها از جنس فولاد با روکش گالوانیزه ساخته شده است که استفاده اصلی آن برای مقاومت سازی سازه ها در ساخت و ساز است. میلگرد گالوانیزه جزو میلگردهای پرکاربرد بوده و در موارد گسترده‌ ای از آن استفاده می‌ شود.

معرفی میلگرد گالوانیزه | ميلگرد گالوانيزه چيست ؟

میلگرد فولادی گالوانیزه میله ‌ای فولادی است که مقطع عرضی آن دایره است. میلگردها براساس قطر مقطع عرضی دسته بندی می‌شوند که این قطر به میلی‌ متر گزارش می‌شود. برای مثال میلگرد 50 یعنی میله‌ای که قطر مقطع آن 50 میلی‌متر است.

میلگرد گالوانیزه در برابر خوردگی 40 برابر بهتر از میلگردهای بدون پوشش عمل می‌کند. همچنین پوشش گالوانیزه دیرتر آسیب می‌بیند. در حقیقت گالوانیزه یک پوشش محافظ و فدا شونده است که از فولاد حفاظت می‌کند.

با مقایسه‌ی پوشش اپوکسی و گالوانیزه می‌توان گفت پوشش گالوانیزه عملکرد بهتری دارد و البته از جنبه‌ی هزینه و قیمت نیز 40% گران‌تر از اپوکسی است. البته با توجه به مزایای آن نظیر مقاومت به خوردگی و طول عمر و دوام ارزش پرداخت هزینه‌ی بالاتر را دارد. میلگرد گالوانیزه مانع از ترک خوردن بتن و خورده شدن یا به اصطلاح زنگ زدن اسکلت فلزی می‌شود.

در کامپوزیت‌ها چسبندگی زمینه و تقویت کننده بسیار پارامتر مهمی است. بر همین اساس مزیت دیگر تقویت کننده‌های گالوانیزه نسبت به سایر میلگردها اتصال محکم و چسبندگی بالای آن با زمینه‌ی بتنی است. این دسته از میلگردها مقاومت به خوردگی بالایی دارند به همین دلیل ظاهر زیبای خود را می‌توانند حفظ کنند.

همین امر باعث کاربرد میلگردهای گالوانیزه در بناهای عمومی که دارای جنبه ‌ی نمادین نیز هستند؛ شده است. تئاتر ملی لندن و خانه‌ی اپرای سیدنی از جمله این بناها هستند. در ادامه ترکیب شیمیایی یک میلگرد فولادی آورده شده است:

کربن 0.5-0.42 ، سیلیسیم 0.17- 0.37 ، منگنز 0.08 – 0.05 ، کروم کمتر از 0.25 ، نیکل کمتر از 0.03 و مس کمتر از 0.25

تقویت کننده‌های فولادی گالوانیزه شده، میله‌های فولادی با پوشش محافظ فلز روی هستند. پوشش روی به عنوان منبع در مقابل نفوذ عوامل خورنده موجود در بتن عمل می‌کند.

در واقع گالوانیزه کردن نقش حفاظت کاتدی را ایفا می کند و در مقابل محیط خورنده زودتر خورده می‌شود تا از میلگرد فولادی حفاظت کند.

 

چرا میلگرد گالوانیزه؟

در بین تمامی این میلگردها که با آنها آشنا شدید، میلگرد گالوانیزه بسیار محبوب است. اما سوال اینجاست که مزایای میلگرد گالوانیزه چیست که تا این حد محبوب است. برای گالوانیزه کردن فولاد مراحل زیادی را طی می‌ کنند. میلگردهایی که گالوانیزه شده‌ اند، نسبت به بقیه دارای مزیت‌ های زیر هستند:

  •  در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
  •  پوشش گالوانیزه در حمل و نقل و حین کار از بین نمی‌ رود.
  •  حدود 40 برابر از میلگرد سیاه در برابر خراب شدن مقاومت می‌ کند.
  •  مانع از ترک خوردن بتن و زنگ زدن اسکلت فلزی می‌ شوند.
  •  اتصال محکم و چسبندگی بالای آن با زمینه‌ بتنی
  •  به دلیل ظاهر زیبا به عنوان استفاده نمادین نیز می‌ توان آن را به کاربرد.

 

میلگرد گالوانیزه چیست

تاریخچه ی میلگرد:

میلگرد در زبان انلگیسی به نام Rebar Reinforcement شناخته می شود که به اختصار به آن Rebar هم می گویند. در فارسی از عنوان میلگرد و گاهی آرماتور استفاده می شود البته در بازار به صورت خلاصه شده به میلگرد، “گرد” هم می گویند. میلگرد ممکن است به صورت میله گرد یا میل گرد نوشته شود.

در سال 1848 فردی به نام جان لوییس لمبوت (Jean-Louis Lambot) اولین کسی بود که از بتن مسلح استفاده کرد. وی به میله های آهنی و شبکه ای از سیم ها را درون بتن قرار داد و به کمک آن یک قایق ساخت. همانطور که قابل پیش بینی ست قایق اون غرق شد.

در سال 1854 ویلیام ویلکینسون (William B.Wilkinson) از میله ها و سیم های آهنی درون بتن استفاده کرد تا کف یک کلبه را بپوشاند. این نخستین مورد ثبت شده ی استفاده از بتن مسلح در ساخت یک ساختمان است. با وجود استفاده از آهن درون بتن اولین کسی که در سطح گسترده از این تکنیک استفاده کرد شخصی بود به نام Francois Coignet که یک صنعتگر فرانسوی در قرن نوزدهم بود.

نخستین کسی که موفق شد استفاده از بتن مسلح را ثبت کند یک باغبان به نام جزف مونیه (Joseph Monier) بود. به هر حال به صورت کلی می توان گفت که این تکنیک در فرانسه و در حوالی سال 1850 به کار گرفته شد و در سال 1867 مونیه برای روش خود موفق به کسب گواهی ثبت شد.

در سال های بعد شرکت ها و افراد مختلفی با توسعه ی متدهای خود اقدام به تولید میلگرد نمودند. برخی از آنها از فولاد و برخی دیگر از آهن به این منظور کمک گرفتند. آزمایشات بسیار زیادی بر روی شکل میلگرد انجام شد. ابتدا میلگردها صاف با مقطعی مربعی بودند. بعدها به این نتیجه رسیدند که با پیچ دادن آن می توانند باعث درگیری بیشتری آن با بتن و استحکام بیشتر بتن شوند.

همچنین میلگردها در سایزهای مختلفی ساخته می شدند. در ابتدا مسائل مختلفی پیش روی مهندسان و سازندگان وجود داشت مثلا اینکه میلگردها چگونه درون بتن به هم متصل شوند. در این خصوص نیز آزمایشات متعددی صورت گرفت. بهترین تکنیک ها شناسایی شدند و اصلاحات روی آن ها صورت گرفت.

استفاده از بتن مسلح شده به سرعت به یک روش متداول درصنعت ساختمان سازی اروپا تبدیل و به آمریکا نیز وارد شد. در سال 1878 تادئوس هایت (Thaddeus Hyatt) موفق شد برای سیستم خود نخستین گواهی اختراع را ثبت کند.

یک پالایشگاه متعلق به شرکت بوراکس نخستین ساختمانی بود که در آمریکا از این سیستم استفاده کرد. در ربع اول قرن 20م استفاده از بتن مسلح به گزینه ی غالب برای بسیاری از ساخت و سازها تبدیل شده بود. استفاده از بتن مسلح در آمریکا سابقه ای 135 ساله دارد و در این مدت یکی از پرکاربرترین متریال های مورد استفاده بوده است.

کاربرد استفاده از میلگرد های گالوانیزه چیست؟

همانطور که شاهد مصرف بالای میلگرد گالوانیزه در جوامع هستیم بهتر است درباره مزیت های آن نیز اطلاعاتی در دسترس داشته باشیم و بدانیم در چه مکانهایی قابل استفاده است!

  1. میلگرد گالوانیزه از نظر بدنه های میتوان گفت مقاومت بسیار بالایی دارد که توانسته در تمامی صنایع ساخت و ساز از آن استفاده شود و اغلب به عنوان نگه دارنده و محافظ مصالح در داخل سازه ها مورد استفاده قرار میگیرد که همینطور در سقف های خانگی نیز به چشم میخورد.
  1. از دیگر کاربردهای میلگرد گالوانیزه میتوان به استفاده میلگردها در خارج از ساختمانها و در فضای باز است که دلیل آن خاصیت ضد خوردگی و ضد پوسیدگی میلگردهای گالوانیزه است.
  1. میلگردهای گالوانیزه به علت کروم به کار رفته در ساخت آلیاژ های گالوانیزه باعث شده خاصیت ضد زنگ پذیری را دارا باشد و در تمامی اماکن و کلیه شرایط آب و هوایی مورد استفاده عموم قرار گیرد.
  1. از میلگردهای گالوانیزه به علت طول عمر بالایی که دارند در ساخت و تولید پل های عظیم در جاده ها استفاده میشود.

کاربرد میلگرد گالوانیزه

میلگرد آجدار گالوانیزه

میلگردهای آجدار گالوانیزه از نظر ظاهری به شکل بافته هستند که دور تا دور میلگرد به صورت مارپیچ به دور میلگرد ها چرخیده شده است. که همان میلگردهای شیار دار هستند و که این نوع میلگردهای آجدار برای محکم کاری در محافظت سازه ها به کار میروند. استانداردهای میلگردها از کشورهایی چون روسیه و امریکا دارد از میلگردهای آجدار میتوان از A1 – A2 – A3 – A4 اشاره کرد که هرکدام دارای طول و عرض با ضخامت های متفاوت را در بازار آهن آلات تهیه فرمایید.

در کاربرد میلگردهای آجدار در صنعت ساختمان سازی میتوان گفت به شیوه ای انجام شود که به هیچ عنوان هیچ گونه آسیبی در جداسازی میلگردها با مصالح ندارد و نمیتوان با هر تکانی حتی زمین لرزه جدا شوند. این نوع میلگردها دارای سایزهای 5.5 تا 40 میلیمتر هستند .

انواع میلگرد

از میلگردها تنها در ایران استفاده نمی‌ شود. بلکه آن را در بسیاری از سازه‌ های مهم جهان نیز می‌ توان یافت. به همین دلیل روزانه میلیاردها میلگرد در اندازه‌ های مختلف با جنس‌ های متفاوت در سراسر جهان تولید می‌ شود. اما به طور کلی میلگردها را به انواع زیر دسته بندی می‌ کنند:

  1. میلگرد اروپایی

منگنز فلز محکم و در عین حال انعطاف پذیری است که از آن برای ساخت میلگرد اروپایی استفاده می‌ کنند. این نوع میلگرد به دلیل انعطاف خوب و قابلیت خم شوندگی، تنها استفاده‌ های خاصی دارند. اما مشکل این نوع میلگرد این است که برای استفاده در مناطق زلزله خیز و یا پروژه‌ هایی که باید به صورت یکپارچه ساخته شوند، مناسب نیست.

  1. میلگرد گالوانیزه

همان طور که از نام این نوع میلگرد مشخص است، آن را از گالوانیزه می‌ سازند. در دسته بندی میلگردها، این میلگرد جزو میلگردهای سیاه است. اما مقاومت 40 برابری نسبت به آن دارد. در واقع این همان فولاد پرکربن است که با یک پوشش سرامیک گالوانیزه پوشیده شده و بسیار مقاوم است.

  1. میلگرد با فولاد پرکربن

یکی از رایج‌ ترین نوع میلگرد در بازار، میلگرد با فولاد پرکربن است. این نوع میلگرد را در اندازه‌ های مختلف تولید می‌ کنند و برای انواع پروژه‌ ها نیز قابل استفاده است. اما مشکل عمده این نوع میلگرد عمر کوتاهی است که دارد. به همین دلیل است که آن را دور از رطوبت و… نگهداری می‌ کنند. این میلگرد را میلگرد سیاه یا فولاد پرکربن می‌ نامند.

  1. میلگرد با پوشش اپوکسی

این نوع میلگرد هم جزو میلگردهای سیاه بوده و مقاومت مشابهی با آن دارد. اما در برابر خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌ دهد. این نوع میلگرد را با اپوکسی می‌ پوشانند. اپوکسی پوشش ظریفی بوده و در صورت آسیب، میلگرد نیز آسیب دیده و دچار خوردگی می‌ شود.

  1. میلگرد از جنس فیبر تقویت شده پلیمری (GFRP)

یکی از بهترین میلگردهای موجود در بازار است که با به جای فولاد از کامپوزیت تولید شده است. این میلگرد در برابر خوردگی و انواع اسید بسیار مقاوم است. تنها زمانی باید از آن استفاده کرد که محیط زلزله خیز نبوده و در مجاورت میدان‌ های الکتریکی و مغناطیسی نباشد.

  1. میلگرد ضد زنگ فولادی

این میلگرد جزو میلگردهای گران قیمت است. با این حال 1500 برابر مقاومت بیشتری نسبت به بقیه میلگردها دارد. 8 برابر نیز نسبت به بقیه گران قیمت‌ تر است. این میلگرد را می‌ توان در تمامی پروژه‌ ها بدون محدودیت استفاده کرد.

  1. میلگرد تقویتی

این نوع میلگردها را جهت افزایش مقاومت در برابر نیروهای کششی در سازه به کار می‌ برند. این آرماتور 180 درجه خم شده و در بخش‌ های زیادی استفاده می‌ شود.

  1. میلگرد ترانس

نوع دیگری از میلگرد وجود دارد که سطح آن را صیقل داده و برای مصارف تزیینی و ساختمان سازی نیز استفاده می‌ شود. این نوه آرماتور انواع مختلفی داشته و کاربردهای متفاوتی نیز دارد.

 

اجزای تشکیل دهنده میلگرد گالوانیزه چیست؟

از مهم ترین موادی که در این نوع میلگرد استفاده شده می توان به:

  • فلزات
  • فیبر شیشه ای
  • فیبر بازالت
  • پلاستیک تقویت شده

اشاره کرد.

 

قیمت میلگرد گالوانیزه

به طور کلی قیمت مصالح ساختمانی مانند آرماتور یا میلگرد ربط مستقیمی به قیمت‌ های بازار دارد. قیمت میلگرد گالوانیزه نیز به طور مستقیم از بازار پیروی می‌ کند. هر مقدار که قیمت فلز بالا برود یا پایین بیاید، قیمت میلگرد گالوانیزه نیز پایین خواهد آمد.

بنابراین قیمت گذاری آن ارتباط مستقیمی با قیمت روزانه دارد. اما می‌ توانید با قیمت مناسب از معتبرترین مرکز عرضه میلگرد گالوانیزه آن را تهیه کرد.

مشخصات میلگرد گالوانیزه

مشخصات میلگرد:

اطلاع از مشخصات هر محصول فولادی برای مصرف کننده الزامی ست. میلگرد نیز دارای مشخصاتی ست که عموما توسط تولیدکننده و یا جداول استاندارد ارائه می شود. ممکن برخی از اصطلاحات و عبارات آن نیاز به تعریف داشته باشد. در این قسمت برخی از مشخصات میلگرد به همراه تعاریف آن ارائه شده است.

  • سایز میلگرد: سایز میلگرد برابر با قطر اسمی میلگرد بر حسب میلیمتر است. میلگرد سایز 16 قطری برابر با 16 میلیمتر دارد. میلگردها معمولا از سایز 8 تا 40 تولید می شوند.
  • سطح مقطع اسمی میلگرد: مساحت سطح دایره ای میلگرد است که به کمک قطر میلگرد محاسبه می شود.
  • آج: برجستگی هایی ست که به صورت طولی (موازی با محور میلگرد) یا به صورت عرضی بر روی سطح میلگرد در هنگام تولید ایجاد می شود.
  • آجر عرضی: آج عرضی با یک زاویه و به صورت مایل نسبت به محور طولی میلگرد قرار دارد.
  • آج طولی: آج طولی به شکل یکنواخت و ممتد و موازی با محور طولی میلگرد است.
  • ارتفاع آج: هر آج چه عرضی و چه طولی دارای یک ارتفاع است که فاصله ی بالاترین نقطه ی روی آج عرضی تا سطح میلگرد در نظر گرفته می شود.
  • گام آج: فاصله بین مراکز 2 آج عرضی متوالی که موازی با محوری میلگرد اندازه گیری می شود را گام آج میلگرد می نامند. هر قسمتی از میلگرد نیز که فاقد آج باشد را زمینه میلگرد می گویند.
  • زاویه جانبی دیواره آج عرضی: پارامتر دیگری که درخصوص میلگردهای اجدار اهمیت دارد زاویه بین دیوار آج عرضی و سطح زمینه میلگرد است. به این زاوایه، زاویه جانبی دیواره آج عرضی گفته می شود.
  • زاویه آج عرضی: زاویه میان آج عرضی و محور طولی میلگرد، زاویه آج عرضی گفته می شود.

روش گالوانیزه کردن میلگرد:

ابتدا میلگرد فولادی در محلول‌هایی که قابلیت حذف وپاک کردن روغن، اکسیدها و سایر آلودگی‌ها را دارند، غوطه‌ ور می‌شود. پس از این که آلاینده‌ها از سطح حذف شدند، میلگرد تمیز در یک حمام روی(Zn) مایع غوطه ‌ور می‌شود. سپس در 450 درجه‌ی سانتیگراد حرارت داده می‌شود.

در نهایت میلگرد باید در شرایط مناسب مطابق با استانداردها و برای رسیدن به خواص مطلوب خنک شود. این روش hot-dipping یا غوطه‌ وری داغ نام دارد. عملیات گالوانیزه کردن اتصال متالورژیکی بین فولاد و روی ایجاد می‌کند.

چسبندگی پوشش روی و میلگرد فولادی اهمیت دارد. زیرا این پوشش نقش حفاظتی دارد و باید در شرایط سایش یا حمل و نقل از فولاد جدا نشود.

قبل از خرید میلگردها به موارد زیر را رعایت کنید:

قبل از خرید میلگرد ها باید از مزایا و کاربردهای آن باخبر شوید که این معقوله نیز به تنهایی کافی نیست و لازم است قبل از خرید به نکات ضروری آن دقت کنید تا با اطمینان بیشتر بتوانید از خریدتان رضایت کافی را داشته باشید:

  • میلگردها نباید ارای آسیب دیدگی و خوردگی باشند زیرا در صورت هرگونه خرابی به مرور زمان باعث فرسودگی میلگردها میشود.
  • در صورت تایید و خرید میلگرد گالوانیزه از دارا بودن میلگردها از استانداردهای مخصوص مطلع شوید و بنا به نیاز درخواستی با توجه به کاربرد تان نوع و مدل میلگردها را سفارش دهید.
  • میلگردها را با توجه به میزان ظرفیتی که دارند انتخاب کنید زیرا تحمل فشار بالای سازه ها ممکن است با وزن و قدرت فشار میلگردهای انتخاب شده چندان سازگار نباشد.
  • برای سفارش میلگردهای خمیده شده دقت داشته باشید به هیپچ عنوان نباید با حرارت بالا میلگردها را خمیده کرد و توصیه میشود از روش نورد سرد برای خمیدگی آنها استفاده کرد.

قیمت میلگرد گالوانیزه

مزایای میلگرد گالوانیزه نسبت به میلگرد معمولی چیست؟

حفاظت کاتدیک:

سطح میلگرد گالوانیزه علاوه بر انکه فلز داخلی را در برابر خوردگی مصون می کند حفاظت کاتدیک نیز به وجود می آورد که این به این معناست که لایه حفاظت فوری را در سطح فولاد ایجاد می کند.

مقاومت بالا در برابر خورندگی:

پوششی که در فرآیند تولید میلگرد گالوانیزه به کار می برند و از میلگرد در برابر خوردنگی محافظت می کند یعنی در واقع به عنوان یک مانع عمل میکند.

ایجاد پیوند قوی تر با بتن:

میلگرد گالوانیزه نسبت به میلگرد های دیگرپیوند قوی تری با بتن ایجاد می کند که این پیوند در آخر سازه ی قوی تری را ایجاد میکند.

استحکام بیشتر نسبت به فولاد:

زمانی که روکش مخصوص را به فولاد اضافه میکنند سختی آن افزایش پیدا میکند که این سختی بیشتر از فولاد و میلگرد معمولی است.

از مزایای دیگر این میلگرد میتوان به مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و تراشه شدن در زمان بسته بندی، حمل و نقل و هرگونه آسیب دیگر را در نظر گرفت.

میلگرد ارزان قیمت:

این میلگرد قیمت ارزانتری نسبت به پوشش های ضد زنگ دیگر دارد.

خود ترمیم کننده :

از ویژگی های مهم میلگردهای گالوانیزه خاصیت خود ترمیم کنندگی است یعنی اگر خسارتی به میلگرد وارد شود کمترین اثر را از خود به جای می گذراد.

از ویژگی های مهم میلگردهای گالوانیزه خاصیت خود ترمیم کنندگی است به این معنای که چنان چه خسارتی به میلگرد وارد شود کمترین اثر را از خود به جای می گذارد.

این اثر می تواند تنها یک خراش کوچک و موضعی باشد.

این خصوصیتی که میلگرد آجدار گالوانیزه دارد دیگر میلگرد آجدار با پوشش های دیگر ندارند.

.از دیگر مزایای این میلگرد میتوان به مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و تراشه شدن در زمان بسته بندی، حمل و نقل و دیگر اسیب های احتمالی اشاره کرد.

.همچنین قیمت مناسب این میلگرد در برابر پوشش های ضد زنگ دیگر جزو مزایای آن محسوب می شود، به همین ترتیب این نوع میلگرد را  برای ساخت سازه های بتنی بسیار پراهمیت می دانند و در اخر استفاده از این میلگرد قیمت های نهایی را کاهش دهد.

خواص مکانیکی میلگرد گالوانیزه:

برخی پوشش‌ها به راحتی در حین حمل و نقل یا از طریق برخورد خشن در محل کار آسیب می‌بینند. این پوشش‌ها مثل رنگ با ایجاد خراش آسیب دیده و قابل نفوذ هستند اما پوشش گالوانیزه حتی با وجود خراش نیز همچنان می‌تواند از طریق حفاظت کاتدی مانع از صدمه دیدن میلگرد فولادی شود. پوشش گالوانیزه از نظر الکتروشیمیایی فعال‌تر از فولاد است.

همین امر باعث شده با قرار گرفتن میلگرد گالوانیزه در محیط خورنده، به طور ترجیحی خورده شود و پوششی فدا شونده باشد. استفاده از تقویت کننده‌های فولادی به منظور جلوگیری از شکست ترد در بتن است. بنابراین خواص مکانیکی بتن را بهبود می‌بخشند. اما خواص مکانیکی تقویت کننده‌های فولادی نظیر استحکام کششی، استحکام تسلیم، استحکام نهایی و کرنش شکست پارامترهای مهم و اثرگذاری هستند.

از طرفی برای حفاظت میلگرد در برابر خوردگی از روش غوطه ‌وری داغ پوشش گالوانیزه ایجاد شد و شاید به نظر برسد این روش پوشش دهی ممکن است خواص میلگرد فولادی را تحت تاثیر قرار بدهد. اما بررسی‌ها نشان دادند اگر چه از روشی دما بالا برای پوشش دهی میلگرد استفاده می‌شود اما خواص مکانیکی آن افت نمی‌کند.

استحکام خستگی برای این دسته از میلگردها اهمیت دارد. یک برنامه آزمایشی گسترده با بررسی مقاومت در برابر خستگی از فولاد گالوانیزه نشان می‌دهد که فولاد تقویت شده تحت بارگذاری تنشی متناوب، در معرض یک محیط خورنده، در هنگام گالوانیزه عملکرد بهتری دارد.

انواع میلگرد های گالوانیزه در صنعت کدام هستند؟

بهتر است بدانید که شرکت آهن سنتر در زمینهٔ تولید انواع میلگرد های آجدار و فروش سایر اتصالات لوله‌های فلزی، تجهیزات آهن‌آلات ، شیرآلات و … فعالیت دارد و محصولات درخواستی مشتریان خود را با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت میلگرد گالوانیزه در زمان و مکان مناسب فراهم می‌نماید که در اینجا شما را با انواع میلگرد های گالوانیزه آشنا خواهیم ساخت:

  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 5.5 و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 12 و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 16 و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 5.5 و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 18و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 22 و استانداردهای 1006 – A3
  • میلگردهای گالوانیزه با سایز 25و استانداردهای 1006 – A3

شرایط نگهداری از میلگرد

 

شرایط نگهداری میلگرد:

میلگردهای کربنی ساده بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز دارند و از ویژگی های این نوع میلگرد این است که در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند. هر چند می بایست از زنگ زدن میلگرد جلوگیری کرد اما زنگ زدگی به تنهایی مشکلی برای میلگرد ایجاد نمی کند.

در صورتیکه زنگ زدگی سطحی باشد به کمک روش هایی مانند سند بلاست کردن می توان زنگ را از سطح آن پاک کرد. اما اگر خوردگی میلگرد عمیق تر باشد و باعث کاهش قطر میلگرد یا ایجاد حفره در آن شده باشد استفاده از میلگرد مشروط به تایید کارشناسان و انجام آزمایش های مربوطه خواهد بود. چرا که خوردگی می تواند استحکام میلگرد را کاهش دهد و آن را در تحمل بارهای وارد شده ضعیف کند.

به منظور نگهداری از میلگرد گالوانیزه چه در انبار و چه در محل اجرای پروژه بهتر است مواردی رعایت شود.

 

سخن آخر

ما در این مطلب گروه صنعتی فانو شما را با میلگرد گالوانیزه بیشتر آشنا کردیم. همچنین در مورد کارایی و نحوه استفاده آن نیز صحبت کردیم. بدون شک به آن نیاز پیدا می‌ کنید. اما مهم است بدانید که از کجا باید آن را خریداری کنید. خرید از یک مرکز خرید و فروش با قیمت مناسب و اعتبار بالا همان چیزی است که نیاز دارید.

 

سئوالات متداول:

اتصالات میلگردهای گالوانیزه به چه صورت انجام میگیرد؟

برای انجام وصل کردن میلگردها به یکدیگر میتوان از اتصالات جوشی استفاده کرد که این نوع اتصال بسیار کاربردی است.اتصالات جوشی در میلگردها ، ناودانی ها و نبشی ها برای متصل کردن آنها در ساختمان های بتنی استفاده میشود.

برچسب ها